Teaching Writing in the Disciplines

Integrating writing into your courses can be beneficial to your students in two ways. First, they can use writing as a tool for learning. Having students communicate in writing about the content in your field helps them learn. It provides students with an opportunity to organize their thoughts enabling them identify the content that needs more thought. Second, they are learning to write, which is essential for their success as both a student and a professional. Writing activities can take several forms, ranging from frequent, quick, and informal activities to creative writing assignments to more involved, long term assignments involving research, expository writing, and/or cooperative projects. You can use writing activities in class to identify the concepts with which students are having difficulties, assess student mastery of concepts, and to enable students to express their thoughts about the topic in reflective or creative ways. Writing also provides an interesting and varied instructional activity for your students. Participants in this course will learn ways to integrate writing into their classes. We will begin with an examination of different approaches to the writing process, including a look at writing in your own biography You will try out different writing techniques and use your own material for the section on giving and receiving text feedback. You will receive tips on designing an effective syllabus.

Please note that this not a language course. Although we will touch on common style mistakes made by non-native speakers of English, the focus is on integrating writing into your courses and supervising thesis
projects.


Inhalte:

  • Motivating your students to write
  • Integrating writing into your courses
  • Giving and receiving text feedback
  • Writing academically in English
  • Giving text feedback and initiating peer-feedback


Bei Bedarf bietet das Eltern-Service-Büro der Universität Bamberg für Mitarbeiter/innen der Universität Bamberg eine Kinderbetreuung während der Seminarzeiten an. Sollten Sie Interesse an diesem Angebot haben, melden Sie sich bitte mindestens 3 Wochen vor Seminarbeginn bei uns, damit ein entsprechendes Angebot organisiert werden kann.


Das Seminar ist der Aufbaustufe zugeordnet. Dieses Seminar wird für den Zertifikatserwerb als Evaluationsseminar an der Universität Bamberg anerkannt.

Universität: Otto-Friedrich-Universität Bamberg
Seminarleitung: Dzifa Vode
Ort:
Universität Bamberg, Raum 02.08, Alter Senatssaal
Kapuzinerstraße 20, Bamberg
https://www.uni-bamberg.de/fbzhl/fbzhl/wegbeschreibung-seminarraum/
Auf Google Maps anzeigen
Termine: 08.05.2017 , 16:00 - 19:00 Uhr
09.05.2017 , 09:00 - 17:00 Uhr
Kosten:

Es fallen folgende Teilnahmegebühren an:

  • Für Teilnehmende mit einer Vollzeitstelle (75%-100% der regelmäßigen Arbeitszeit), 60 €
  • Für Teilnehmende mit einer Teilzeitstelle (bis 74,9% der regelmäßigen Arbeitszeit), 36 €

Verfügbare Plätze: 12 Plätze, davon 12 frei
Stufe: Grund- und Aufbaustufe
Anrechenbare Stunden: Bereich D mit 4 Arbeitseinheiten
Bereich E mit 4 Arbeitseinheiten
Für Kalender exportieren Auf Merkliste setzen Fragen an den Veranstalter Anmeldung nach Login
Meine Merkliste

Sie haben noch keine Seminare auf der Merkliste.

Um Seminare buchen zu können müssen Sie sich zuerst einloggen (siehe oben) oder neu registrieren.

Jetzt registrieren

Seminare als RSS-Feed abonnieren